Een frisse blik nodig?
Wil je dat het op jullie congres gaat over het leren van klachten? Kan jullie organisatie wel een inspirerende lezing over tegenspraak of over andere perspectieven op jullie impact gebruiken? Als het onderwerp en de insteek past bij mijn expertise kom ik graag bij jullie/of online spreken.
Tegenmacht
Iedereen heeft het over ‘tegenmacht’, maar wat is dat eigenlijk en hoe zoek je dat op? Als beleidsantropoloog ben ik getraind in het onderzoeken van verschillende perspectieven op beleid. Ik laat zien hoe macht in de praktijk uitwerkt en hoe subtiel uitsluitingsprocessen kunnen werken. Als je ziet hoe je als organisatie beter kunnen luisteren en leren worden klachten interessant en geven participatietrajecten energie.
Andere perspectieven lerend onderzoeken
Zijn onderwerpen als kwaliteit, risico’s, klachten of effecten professioneel helemaal uitgekauwd? Ik laat het publiek op een frisse manier naar deze concepten kijken door te leren van ervaringskennis en te focussen op hoe je ze lerend kunt onderzoeken.
Leren van klachten
‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten in jullie organisatie of sector makkelijker kunnen maken? Ik schreef een boek over het leren van klachten en als spreker laat ik graag op basis van mijn ervaring met het onderwerp zien waar het vaak stokt en waar de kansen te vinden zijn.
Spreker Manja Bomhoff
Neem voor meer informatie of het bespreken van wensen contact op. Boekingen gaan via Marga Miltenburg van sprekersbureau ZijSpreekt.