Manja Bomhoff
Beleidsantropoloog in het publieke domein
Beleidsantropoloog in het publieke domein
Sinds mijn promotieonderzoek in Zuid-India, Kerala, heb ik vanuit verschillende hoeken onderzoek gedaan naar de publieke sector in Nederland. Bij het NIVEL keek ik van 2011 tot 2016 vooral naar de gezondheidszorg en het toezicht. Vanuit het Inzichtenlab deed ik van 2016 tot 2022 onderzoek in de gezondheidszorg, de rechtspraak, bij Defensie en bij verschillende rijksinspecties.
Per 1 juni 2022 treed ik in dienst bij de Belastingdienst als senior adviseur evaluatieonderzoek. Ik blijf daarnaast beschikbaar voor spreekbeurten over het leren van klachten.
Wil je dat het op jullie congres gaat over het leren van klachten? Kan jullie organisatie wel een inspirerende lezing over tegenspraak of over andere perspectieven op jullie impact gebruiken? Als het onderwerp en de insteek past bij mijn expertise kom ik graag bij jullie spreken.
Leren van klachten
‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten in jullie organisatie of sector makkelijker kunnen maken? Ik schreef samen met Yvonne van der Vlugt een boek over het leren van klachten en als spreker laat ik graag op basis van mijn ervaring met het onderwerp zien waar het vaak stokt en waar de kansen te vinden zijn.
Neem voor meer informatie of het bespreken van wensen contact op. Boekingen gaan via Marga Miltenburg van sprekersbureau ZijSpreekt.