Om te kunnen leren van klachten is het belangrijk dat het eigenaarschap blijft bij diegenen die willen leren.
Het Inzichtenlab kan enthousiasmeren, prioriteren, analyseren en adviseren. Graag maken we, samen met de professionals die er mee aan de slag gaan én de eindverantwoordelijken die het belang onderstrepen, een plan op maat. Dat kan bestaan uit (actie-)onderzoek, leertrajecten, strategiesessies en presentaties.
Manja Bomhoff en Yvonne van der Vlugt hebben beiden uitgebreid onderzoek gedaan naar klachten. Zowel als zelfstandig onderzoekers als in eerder werk bij het NIVEL en de Nationale Ombudsman. Ze zijn bedreven in evaluatieonderzoek, klachtonderzoek en meer thematisch ingestoken onderzoek. Klachten zien ze als onderdeel van een breder spectrum aan manieren waarop publieke organisaties in contact staan met (en vooral ook luisteren naar) hun doelgroepen. Yvonne en Manja bundelen hun kennis over perspectieven in de zorg en bij de overheid, klachtrecht, mediation, (kwalitatief) onderzoek en impact.