Publicaties

Kort en krachtig

  • Veldwerk voor ambtenaren (Financieel Dagblad)
  • Op zoek naar de gouden klacht (Skipr)
  • De rol van verpleegkundigen bij ziekenhuiscalamiteiten (TvZ)
  • Zorgen over big data (Skipr)
  • Aan deze ‘zwarte lijst’ heeft niemand iets (Volkskrant)
  • Communiceren in verschillende werelden; ziekenhuisbestuurders over hun verantwoordelijkheden na een calamiteit (Zorgvisie)
  • Ziekenhuisbestuurders en de veiligheidscultuur (Zorgvisie)
  • In vier stappen naar een adequate reactie na een incident (Factsheet, NIVEL)
  • Klachtenprocedures na de decentralisatie: Wat gaan gemeenten doen met klachten over de zorg? (Sociaal Bestek)

De diepte in

  • Inspecteurs over hun vak
  • Toezicht op samenwerking in de zorg en ondersteuning van kwetsbare cliĆ«nten thuis
  • OPEN: open en eerlijke omgang na klachten en incidenten in het ziekenhuis
  • Niets te klagen: onderzoek naar uitingen van ongenoegen in verzorgings- en verpleeghuizen.
  • Toezicht in onzekere situaties
  • Niet te veel en niet te weinig: de balans tussen nodige en onnodige zorg in de huisartsenpraktijk
  • Klagen in de eerstelijn? Onderzoek naar klachten, klachtenervaringen en -verwachtingen bij de huisarts, de tandarts en de fysiotherapeut.
  • Het risicomodel in het toezicht op de kinderopvang (anno 2014)

Internationaal

  • Complaints in long-term care facilities for older persons: why residents do not give ‘free advice’.